nuovo iphone 3GS....spettacolo...

Felix7":d9cng1qw ha detto:
ayrtonmagic":d9cng1qw ha detto:
si ma che fine ha fatto quel sistema operativo?

come mai c'è windows sul 90% dei pc??

resta il fatto che non sono stati capaci di difondere un S.O. a larga scala come windows.

Perché la maggior parte della gente gira in Fiat?

ma che dici ? che paragone è? io ti parlo del 90% dei pc mondiali non italiani.
Se vai in germania non credo che la maggiorparte giri in fiat
 
ayrtonmagic":1qdadsw5 ha detto:
Felix7":1qdadsw5 ha detto:
ayrtonmagic":1qdadsw5 ha detto:
si ma che fine ha fatto quel sistema operativo?

come mai c'è windows sul 90% dei pc??

resta il fatto che non sono stati capaci di difondere un S.O. a larga scala come windows.

Perché la maggior parte della gente gira in Fiat?

ma che dici ? che paragone è? io ti parlo del 90% dei pc mondiali non italiani.
Se vai in germania non credo che la maggiorparte giri in fiat

Fattore prezzo. Chiaro? Sia con la 600 che con la Rolls puoi andare da A a B, la differenza sta nel come ci vai e ci arrivi.
 
Felix7":26af7i58 ha detto:
Fattore prezzo. Chiaro? Sia con la 600 che con la Rolls puoi andare da A a B, la differenza sta nel come ci vai e ci arrivi.

bhè non credo proprio che l'esempio sia calzante, visto che linux è gratis ed è più stabile di windows, ma sui pc c'è sempre quest'ultimo.

poi se paragoni l'apple (sia hw che sw) ad altri device, è tutto da dimostrare che al maggior prezzo corrisponde maggiore qualità
 
ayrtonmagic":3ls0atnk ha detto:
Felix7":3ls0atnk ha detto:
Fattore prezzo. Chiaro? Sia con la 600 che con la Rolls puoi andare da A a B, la differenza sta nel come ci vai e ci arrivi.

bhè non credo proprio che l'esempio sia calzante, visto che linux è gratis ed è più stabile di windows, ma sui pc c'è sempre quest'ultimo.

poi se paragoni l'apple (sia hw che sw) ad altri device, è tutto da dimostrare che al maggior prezzo corrisponde maggiore qualità

Ok. Allora tutto è opinabile. Non tirare però in ballo linux che resta sempre al 70% bricolage. Chissà quando ritorneremo in topic, comunque. :(
 
il 3GS è stata solo un' operazione di marketing...non ha (quasi) nulla di nuovo rispetto al vecchio 3G(che sto usando e di cui sono molto soddisfatto)...giusto la bussola elettronica che per me non serve a nulla e un' altra cosa che ora non ricordo...inoltre è un pelo più veloce, ma niente di che...la vera novità è stata il firmware 3.0

il VERO nuovo iPhone lo vedremo probabilmente tra un annetto :)
 
InterNik":14dvvv4j ha detto:
Comunque constato che, stranamente, è possibile cazzeggiare ed andare OT... che c'entra con l'iphone?
Se magari invece di limitarsi a constatare e fare battutine segnalassimo le cose... :splat) :splat) :splat) Purtroppo la sfera di cristallo ancora non ce l'hanno data. :eek13) :eek13)
 
carloscrow":3olsatu3 ha detto:
il 3GS è stata solo un' operazione di marketing...non ha (quasi) nulla di nuovo rispetto al vecchio 3G(che sto usando e di cui sono molto soddisfatto)...giusto la bussola elettronica che per me non serve a nulla e un' altra cosa che ora non ricordo...inoltre è un pelo più veloce, ma niente di che...la vera novità è stata il firmware 3.0

il VERO nuovo iPhone lo vedremo probabilmente tra un annetto :)
dimentichi la fotocamera 3 mpx e il processore + veloce...TRA LE ALTRE COSE... :ka)
 
fotocamera 3mp e processore + potente appunto + bussola integrata + mms + controllo vocale + ricerca con spotlight.

ovviamente chi ha già un 3G è superfluo passare al 3gs.
discorso diverso per uno come me che aveva il 2g che invece passando al 3GS ha beneficiato di molte + cose...
 
ste1978":216qpp7x ha detto:
MAD147":216qpp7x ha detto:
Quali sono queste altre cose?


Probabilmente quelle che mancano per raggiungere le funzionalità di un Nokia :asd) :crepap)


Che bastardo... :crepap) :crepap)

@ mancio: gli mms limanda anche il 3g. Il tethering pure. Fotocamera supercazzole e processore più potente li avevi già citati. Rimane solo la bussola quindi, mi pare.
 
ricerca e controllo vocale?

p.s.
io venendo dal 2g ho notato un miglioramento NETTO del volume dell'altoparlante (musica...vivavoce etc...) che prima era BASSO. ora è bello alto.
 
Ok, altra cosa. Ma ridimensioniamo a questo punto: da molte altre siamo passati a due cose . :specchio) :specchio) Ahiahiai... Raccontiamole giuste lo cose: no a sensazionalismi che si smontano in tre secondi, suvvia... :nono) :nono) :nono)
 
MAD147":27cf5wpy ha detto:
Ok, altra cosa. Ma ridimensioniamo a questo punto: da molte altre siamo passati a due cose . :specchio) :specchio) Ahiahiai... Raccontiamole giuste lo cose: no a sensazionalismi che si smontano in tre secondi, suvvia... :nono) :nono) :nono)
i video non li fa il 3g e poi pare che il 3gs possa tramite uscita video, e qui conio un neologismo cacofonissimo :lol:, playbackare video in HD.
Comunque mi sembra che questo link parli abbastanza chiaro:
http://www.apple.com/it/iphone/compare-iphones/
 
MAD147":1lyzosel ha detto:
Ma quindi c'è pure sul 3g?
sì.
Ma le differenze hardware sono:

"The iPhone and iPhone 3G use a system on a chip (SoC) from Samsung. The SoC is a custom part and actually has Apple’s logo on the chip. The SoC houses the CPU, GPU and memory for the iPhone. The CPU is based on the ARM11 core, in specific it is the ARM1176JZF-S. The CPU runs at 412MHz to save power, although the core is capable of running at 667MHz. The ARM11 CPU is a single-issue in-order microprocessor with an 8-stage integer pipeline. It’s got a 32KB L1 cache (16KB for instructions, 16KB for data) and no L2 cache. The ARM11 CPU in the iPhone also has a vector floating point unit, but thankfully the SoC includes a separate GPU for 3D acceleration. You can think of this core as a very high clocked, very advanced 486. And extremely low power. Under typical load, the CPU core should consume around 100mW. By comparison, the CPU in your laptop can require anywhere from 10 - 35W. Idle power is even lower.
Paired with this CPU is a PowerVR MBX-Lite GPU core. This GPU, like the CPU, is built on a 90nm process and is quite simple. The GPU does support hardware transform and lighting but it’s fully fixed function, think of it as a DirectX 6/7 class GPU (Riva TNT2/GeForce 256).The MBX-Lite in the iPhone shares the same architecture as the MBX but is optimized, once more, for power efficiency and thus is significantly slower.
I don’t have exact clock speed information for the MBX-Lite in the iPhone but I’m guessing around 60MHz.
Coupled with the CPU and the GPU in the iPhone’s SoC is 128MB of DDR memory, all on the same chip. It’s a pretty impressive little package. You get a CPU, GPU and memory all in a package that’s physically smaller than Intel’s Atom.
Now the 486 came out in 1989 and the original 3dfx Voodoo graphics card came out in 1996. The iPhone’s SoC would be ridiculously powerful if it were running the sorts of applications we had back then, but it’s not. We’re asking a lot from this little core and although it has performed admirably thanks to some clever software engineering on Apple’s part, it’s time for an update.

Although unannounced, the iPhone 3GS uses (again) a Samsung SoC but this time instead of the ARM11 + MBX-Lite combo it’s got a Cortex A8 and PowerVR SGX; just like the Pre. The A8 lengthens the integer pipeline to 13 stages, enabling its 600MHz clock speed (what I’m hearing the 3GS runs at). The Cortex A8 also widens the processor; the chip is now a two-issue in-order core, capable of fetching, decoding and executing two RISC instructions in parallel.
The ARM11 processor in the iPhone/iPhone 3G has a basic vector floating point unit, but the A8 adds a much more advanced SIMD engine called NEON. The A8 also has twice as many double precision FP registers as the ARM11. The addition of NEON and the improved vector FPU in the A8 makes the processor much less like the original Pentium and much more like Intel’s Atom. Granted, Atom is significantly faster than the A8, but it also draws much more power.
Caches also get a significant improvement. I believe Apple will be using a derivative of Samsung’s S5PC100, which has a 32KB/32KB L1 cache (I/D, we may see a 16KB/16KB config instead) and a 256KB L2 cache. The L2 cache, as you’ll remember from the first section, is a new addition to the A8; the ARM11 core didn’t have an L2.

______________________iPhone 3G (ARM11)______iPhone 3GS (ARM Cortex A8)
Manufacturing Process____90nm_________________65nm
Architecture____________In-Order_______________In-Order
Issue Width_____________1-issue________________2-issue
Pipeline Depth___________8-stage_______________13-stage
Clock Speed_____________412MHz_______________600MHz
L1 Cache Size___________16KB I-Cache + 16KB D-Cache_32KB I-Cache + 32KB D-Cache
L2 Cache Size___________N/A___________________256KB


The combination of higher clock speeds, more cache and a dual-issue front end results in a much faster processor. Apple claims the real world performance of the iPhone 3GS can be up to 2x faster than the iPhone 3G, and I believe that’s quite feasible.
The new SoC is built on a 65nm manufacturing process, down from 90nm in the original hardware. However, power consumption should still be higher for the new SoC compared to the old one. ARM’s own site lists ~0.25mW per MHz for the ARM11 core but < 0.59mW per MHz for the A8. That’s for a 650MHz low power A8 core and I’m expecting 600MHz for the 3GS, that’s at most 3x the power consumption of the CPU in the original iPhone. So how can Apple promise better battery life?

The MBX-Lite used in the original iPhone was also a tile based architecture, the SGX is just better
Pixel, vertex and geometry instructions are executed by a programmable shader engine, which Imagination calls its Universal Scalable Shader Engine (USSE). The “coprocessor” hardware at the end of the pipeline is most likely fixed-function or scalar hardware that’s aids the engine.
The SGX ranges from the PowerVR SGX 520 which only has one USSE pipe to the high end SGX 543MP16 which has 64 USSE2 pipes (4 USSE2 pipes per core x 16 cores). The iPhone 3GS, I believe, uses the 520 - the lowest end of the new product offering.
A single USSE pipe can execute, in a single clock, a two-component vector operation or a 2 or 4-way SIMD operation for scalars. The USSE2 pipes are upgraded that handle single clock 3 or 4 component vector operations, have wider SIMD and can co-issue vector and scalar ops. The USSE2 pipes are definitely heavier and have some added benefits for OpenCL. For the 3GS, all we have to worry about is the single USSE configuration.
(http://www.anandtech.com)"
 
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