visto che voglio svuotare completamente il circuito refrigerante, pulirlo ed mettere il prodotto della Evans, mi chiedo meglio il NPG+ od il NPG-R ?
Ecco alcuni datti per raffrontarli
NPG+
Boils 375°F @ 0 psi
Freezes -40°F
Viscosity 2.3cp @ 212°F
Surface Tension 44dyn/cm
NPG-R
Boils 400°F @ 7psi
Freezes -10°F
Viscosity 2.0cp @ 212°F
Surface Tension 46dyn/cm
e quìil raffronto
Mi ha detto un venditore di mettere l'NPG-R perchè più fluido ed adatto ai nostri motori europei, ma non sò voi cosa dite (tanto il prezzo tra i due è lo stesso)
Quello che non ho capito è mentre NPG+ lo danno per "eterno" forse sull NPG-R consigliano un cambio ogni anno ?
Riporto un estratto dal sito...
"...The reduced viscosity of NPG-R makes it more compatible with small tube copper-brass radiators while providing the superior cooling of Evans Waterless Coolants. (NPG+ and NPG are only recommended for large tube aluminum radiators.) All metals, including Magnesium, are safe to use with NPG-R. Although NPG-R is safe for all metals and contains no water, an annual coolant change is suggested for racing vehicles. For maximum corrosion protection, high performance street driven vehicles running NPG-R should change coolant every other year...."
Ecco alcuni datti per raffrontarli
NPG+
Boils 375°F @ 0 psi
Freezes -40°F
Viscosity 2.3cp @ 212°F
Surface Tension 44dyn/cm
NPG-R
Boils 400°F @ 7psi
Freezes -10°F
Viscosity 2.0cp @ 212°F
Surface Tension 46dyn/cm
e quìil raffronto
Mi ha detto un venditore di mettere l'NPG-R perchè più fluido ed adatto ai nostri motori europei, ma non sò voi cosa dite (tanto il prezzo tra i due è lo stesso)
Quello che non ho capito è mentre NPG+ lo danno per "eterno" forse sull NPG-R consigliano un cambio ogni anno ?
Riporto un estratto dal sito...
"...The reduced viscosity of NPG-R makes it more compatible with small tube copper-brass radiators while providing the superior cooling of Evans Waterless Coolants. (NPG+ and NPG are only recommended for large tube aluminum radiators.) All metals, including Magnesium, are safe to use with NPG-R. Although NPG-R is safe for all metals and contains no water, an annual coolant change is suggested for racing vehicles. For maximum corrosion protection, high performance street driven vehicles running NPG-R should change coolant every other year...."